.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد نادران ازطرح و پس‌گرفتن استيضاح

نماینده مردم تهران در مجلس در تذكري با استناد به بند 11 ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس مه به حفظ شأن و جايگاه نمايندگان و مجلس اشاره دارد، گفت: پس گرفتن استيضاح‌ها هم به شأن مجلس لطمه مي‌زند و هم اصل استيضاح را ضايع مي‌كند.

به گزارش ايسنا، الياس نادران افزود: مدت‌هاست استيضاح بعضي از وزرا تقديم شده و هيات رييسه نسبت به اعلام استيضاح آنها مقاومت مي‌كرد. اما به يكباره چند روز قبل وزيري كه در مسير استيضاح نبود - صبح اعلام استيضاح مي‌شود، قبل از ظهر اعلام وصول مي‌شود و 2 روز بعد هم اعلام مي‌كنند استيضاح را پس گرفتند، اين موضوع هم به شأن مجلس لطمه مي‌زند و هم اصل استيضاح را ضايع مي‌كند و هم مانع از اين‌ مي‌شود كه نمايندگان به وظيفه نظارتي خود عمل كنند.

وي افزود: استدعا دارم اسامي استيضاح كنندگان وزير آموزش و پرورش و امضا كنندگاني كه امضاي خود را پس گرفتند اعلام كنيد كه مجلس و موكلين ما تكليف‌شان روشن شود.

به گزارش ايسنا، صدر كه رياست جلسه علني مجلس شوراي اسلامي را بر عهده داشت، گفت: اين جا هم امضاها اعلام شده و هم همكاراني كه امضاي خود را پس گرفتند معلوم است؛ كاري هم كه در مورد اعلام استيضاح صورت گرفت براساس آيين‌نامه بود، يعني همان‌طور كه در ماده 220 آمده تقاضاي استيضاح نمايندگان از وزير يا وزيران بايد كتبا در جلسه علني به رييس مجلس داده شود و در آن موضوع استيضاح صريحا و با ذكر مورد يا موارد معين شود.

وي ادامه داد: تقاضاي مزبور در آن جلسه يا جلسه بعد قرائت مي‌شود، و اين تقاضا بدون مباحثه و فورا براي وزير يا هيات وزيران فرستاده مي‌شود. استيضاح وزير آموزش و پرورش هم روز سه شنبه گذشته تقديم رييس مجلس شده بودند و روز چهارشنبه با توجه به اصرار 28 نفري كه تقاضا را امضا كرده بودند استيضاح اعلام وصول شد، لذا عين آيين‌نامه عمل شد.

وي افزود: همكاران هم مختار هستند كه از اين ابزار نظارتي خود استفاده كنند. سوال، استيضاح و تحقيق و تفحص را مطرح مي‌كنند و بعد هم پس از بررسي منصرف مي‌شوند يا فرصت مي‌دهند، لذا بايد گفت اين كار طبق آيين‌نامه انجام گرفته و اگر موارد ديگري هم از استيضاح باشد طبق آيين‌نامه دنبال مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.